Πέμπτη 8 Μαΐου 2008

Παραδοσιακά τραγούδια της «Γκρεκάνικης διαλέκτου»

Ήθελα ριντινέντα να γιουρίσω,
να βαστάζω φόρτσα πάντα,
να πετνάσω, να στασώ’ς
τη Νάπολη τσαι να φιλήσω
αγάπησα τσείνο που τόσον γάπησα
τσαι να γιουρίσω.

Ήθελα χελιδόνι να γίνω
να’ χω δύναμη πάντα να πετώ
να φτάσω στη Νάπολη
και να φιλήσω κείνον
πουτόσο αγάπησα και να γυρίσω.


I glossama en echi na petheni.
O pappumma viata mu leghiti
sta keru dicatu
ti glossa ti epletega
ito viata to grecu.
Ce arte, lego ego:
iati I guvernaturi
thelusi na chathi
i glossa tu grecani?
Ecini fenonde manacho’ ste votazioni
ce ulli crazzondo fili ce cumparidi,
podo’ ti tteglionni to bdomadi
en agronizzu pleo canena.
Afudatema esi cali’ christianima
pu iste ode delemmeni
na some stili stin addi ghenia
ti gloss ace ta pramata to pappumma.


Η γλώσσα μου δεν αξίζει να πεθάνε
ο παππούς μου πάντα μου λέειι
ότι στους καιρούς τους δικούς του
η γλώσσα που μιλούσαν
ήταν πάντα ελληνική
και αμέσως λέω εγώ:
γιατί οι κυβερνώντες
θέλουν να χαθεί
η γλώσσα του Έλληνα;
εκείνοι φαίνονται μονάχα στις εκλογές
και όλοι αποκαλούνται φίλοι καικουμπάροι
και όταν τελειώνει η εβδομάδα,
δε γνωρίζουν πλέον κανένα.
Βοηθείστε μας καλοί χριστιανοί
που είστε όλοι δουλεμένοι(εξαπατημένοι)
να παραδώσουμε στην άλλη γενιά
τη γλώσσα και τα πράματα του παππού μου.

Mimma Nucera.

Δεν υπάρχουν σχόλια :